W dniach 23 - 25 październik Studenckie Forum Business Centre Club w Trójmieście zorganizowało po raz kolejny cykl wykładów pod nazwą Young Business Festival. Cytując za stroną www przedsięwzięcia:
"Young Business Festival to wyjątkowe wydarzenie poświęcone
przedsiębiorczości. Organizatorem cyklu prelekcji i szkoleń w ramach
festiwalu jest Studenckie Forum Business Centre Club Trójmiasto.
Głównym celem projektu jest promocja przedsiębiorczości wśród młodych
ludzi, którzy w swoim życiu zawodowym będą musieli sprostać stawianym
im wyzwaniom. W trakcie festiwalu dowiedzieć się można będzie wiele o
prowadzeniu własnej firmy, wspinaczce po szczeblach kariery, czy
radzeniu sobie z przeciwnościami losu. Tegoroczna edycja obfituje w wystąpienia wyjątkowych gości ze świata
biznesu. Prelegentami są osoby, zajmujące różne stanowiska –
przedsiębiorcy, inwestorzy, prezesi, dyrektorzy, trenerzy, a także coraz
popularniejsi w ostatnim czasie – blogerzy.
Podczas Young Business Festival, młodzi ludzie znajdą to, czego
brakuje im na co dzień – spojrzenia z innej perspektywy oraz przewagi
praktyki nad teorią. To również szansa na spotkanie z prawdziwymi
rekinami biznesu.”
I mimo, że studia mam już dawno za sobą to głód wiedzy pozostał. Poza tym bardzo lubię tego typu wydarzenia, w których prelegenci to praktycy biznesu, bo ich historie to niesamowita inspiracja i całe mnóstwo cennych wskazówek.
Dzień I zorganizowany był w sali konferencyjnej AIP Business Link w gdańskim Olivia Business Centre.
Trzydniowy cykl rozpoczął wykład Tomasza Bobrowskiego z Blue Media pt. "Technologie drogą do sukcesu?". Blue Media zajmują się między innymi obsługą szybkich przelewów bankowych, a ich konkurencją jest KIR - Krajowa Izba Rozliczeniowa. Tomasz opowiadał nam o historii firmy, o profilu jej działalności i strategii jaką obrali.
"Twój pomysł na biznes musi rozwiązywać twój problem. Jeśli rozwiąże twój problem, rozwiąże i problem innych."
"Wyznacznikiem dla użyteczności produktu jest mama... Bo jeżeli mama skorzysta z produktu, skorzystają i masy. Jeśli nie, produkt zostanie w gronie pasjonatów technologii."
Blue Media jest również właścicielem serwisów kokos.pl (pożyczki społecznościowe) oraz faktura.pl.
Kolejni prelegenci to Łukasz Olechnowicz i Michał Mysiak z Project Concept, z prezentacją pt. "New ideas wanted. Nieważne jaka branża. Ważne żeby projekt odpowiadał na ludzkie potrzeby". Było o działalności ich firmy oraz o obecnych możliwościach dla nowych biznesów, Project Concept zajmuje się m.in. wspieraniem inicjatyw biznesowych, w których widzą potencjał.
"Należy wykorzystywać już istniejące ludzkie potrzeby. Bo kreowanie nowych potrzeb jest kosztowne - należy najpierw trafić do klienta, następnie go zatrzymać i jeszcze wyedukować."
Ostatni wykład, na którym byłam we środę to wystąpienie p.Jana Krefta związanego z Radiem Gdańsk jak i Uniwersytetem Gdańskim, który mówił o manipulacji w nowych mediach na podstawie "afery" Sokołowa (słynny pozew sądowy Sokołowa przeciwko vlogerowi, który skrytykował ich produkty) oraz kryzysu NC+ po zmianie oferty programowej.
I mój ulubiony slajd :)
Tego dnia odbył się jeszcze wykład Piotra Buckiego (Bucki.pro) "Wyzwania przy tworzeniu treści marketingowych" oraz "Zarządzanie czasem", a także Pawła Ożarowskiego z PwC nt. tajników pracy w dużej korporacji.
W drugim dniu nie miałam niestety możliwości uczestniczyć w ogóle, z racji na obowiązki zawodowe. Ogromna szkoda bo swoje prelekcje mieli: Ireneusz Osiński z Filmpress Media ("Wspinaczka po szczeblach kariery, a sprzedaż w biznesie"), Maciej Grabski z Olivia Business Centre ("Jak przyciągnąć zagranicznych inwestorów na przykładzie Olivia Business Centre"), Marek Krzykowski z International Paper Kwidzyn, Dariusz Cegielski z Trans Polonia oraz Karol Zieliński z PayLane.pl, który mówił jak od zera dojść do międzynarodowego biznesu w sieci.
Trzeci i jednocześnie ostatni dzień był zorganizowany ponownie w lokalizacji Olivia Business Centre, w tak zwanym Sky Club na 12 piętrze. Widok na Gdańsk i zatokę, bajeczny.
No ale nie o widok tu chodziło, chociaż był miłym dodatkiem.
Dzień zaczął Michał Kędziora, autor bloga Mr. Vintage, który opowiadał na swoim przykładzie jak połączyć pasję i biznes. Osobom, które nie znają bloga Michała, polecam zapoznanie się. Bo chociaż to blog przede wszystkim o modzie męskiej to jednocześnie zawiera bardzo uniwersalne wpisy chociażby nt. wizerunku. Poza tym blog Michała jest w mojej ocenie jedną z przyjemniejszych dla oka stron w sieci, posiada bardzo dobre zdjęcia, merytoryczne, eksperckie treści i skupia społeczność, z której autor może być dumny. Komentarze na blogu Michała to dodatkowa treść, często między czytelnikami i autorem nawiązują się ciekawe dyskusje, a sam Michał przyznał, że od początku działalności bloga skasował może 10 komentarzy, które były po prostu spamem. Nigdy zaś nie spotkał się hejtem czy wulgarnością.
Tego dnia mieliśmy jeszcze okazję posłuchać Marcina Kowalika z Black Pearls, Marcina Boreckiego z CloudExpert.com, Zbigniewa Hamanowicza związanego z PKS Oliwa oraz Kamila Newczyńskiego z SocialTalk.pl, który mówił jak wykreować wizerunek pasjonaty i na tym zarobić.
Te trzy dni to zarówno mnóstwo ciekawych treści, inspiracji, ale i kopniak motywacyjny, wynikający zarówno z tego co usłyszałam, na realnych przykładach (że chcieć to móc), ale i z obserwacji tych młodych ludzi, organizatorów (członków Studenckiego Forum Business Centre Club). Mają po dwadzieścia lat, entuzjazm i chęci. Oni nie ślizgają się na studiach, ale uczą się, działają w różnych organizacjach i zbierają doświadczenia, które z pewnością im zaprocentują. Może to śmieszne, ale jakoś tak jestem z nich dumna.
Kasia