2018/06/06

BOOKING.COM OD KUCHNI CZYLI O CZYM WARTO WIEDZIEĆ REZERWUJĄC NOCLEG W SERWISIE


Sezon wakacyjny zbliża się wielkimi krokami. Wielu z was lada moment rozpocznie poszukiwanie ofert wakacyjnych, część zdecyduje się na gotowe oferty biur podróży, a część zapewne będzie organizować wyjazd na własną rękę. Wtedy z pewnością skorzystacie z jednego z serwisów noclegowych, booking.com lub airbnb.com, bo to dwa bodaj najbardziej popularne miejsca do rezerwacji miejsc noclegowych. Dzisiaj trochę o booking.com

Booking.com jest na rynku już ponad 20 lat. Serwis zaczynał w 1996 roku jako niewielki, holenderski startup, by stać się obecnie jednym z największych przedsiębiorstw e-commerce na świecie. Booking.com zatrudnia ponad 15 tyś. pracowników w 70 krajach na świecie, i oferuje największy wybór miejsc noclegowych (od apartamentów, hoteli po domki na drzewie).
W ofercie jest dokładnie 28 618 191 opcji zakwaterowania, w 134 510 miejscach  w 227 krajach i terytoriach na świecie.

Co ważne dla użytkownika:
  • ogromny wybór miejsc noclegowych
  • infolinia oferuje wsparcie użytkowników przez 24 godziny na dobę
  • w ponad 40 językach


Tak, kontaktując się z booking.com możecie uzyskać wsparcie również w języku polskim, z doświadczenia jednak, wsparcie w języku polskim dostępne jest od około godziny 9 do godziny 21. Zapewne funkcjonują również dyżury gdzie wsparcie to możliwe jest również poza wskazanymi godzinami, ale nie jest to standard. 

Co ważne dla użytkownika:

  • booking.com weryfikuje obiekty, które dostępne są w serwisie.
Minimalizując w ten sposób do minimum ryzyko, iż obiekt, który zarezerwujecie w rzeczywistości miałby nie istnieć. I w tej chwili wypowiadam się jako osoba zarządzająca obiektami i mająca doświadczenie z serwisem z drugiej strony. Uprzedzając jednak, sposoby weryfikacji są różne; od najbardziej restrykcyjnych czyli osobistych wizyt w obiektach, przez kody weryfikacyjne czy warunkowe dopuszczenia obiektów.


Zarówno wyszukiwarka jak i filtry dostępne w serwisie są jednymi z bardziej funkcjonalnych z jakimi się spotkałam. I o ile filtr "najniższa cena" czy "najlepiej oceniane" jest zero-jedynkowy, to musicie wiedzieć o jednym. 

Co ważne dla użytkownika:

  • jeżeli kilka czy kilkanaście obiektów będzie miało tą samą ocenę, booking.com pokaże wam w pierwszej kolejności obiekty wybrane przez siebie. Na jakiej podstawie? Na przykład na podstawie wysokości prowizji jaką zgodził się zapłacić właściciel obiektu. Tak, im wyższą prowizję ustawi właściciel obiektu, tym wyżej jego oferta będzie się pozycjonowała w wynikach wyszukiwania.

Bardzo dokładnie weryfikujcie warunki rezerwacji w danym obiekcie, zwłaszcza u dołu strony. Sprawdźcie:

  • w jakich godzinach możliwe jest zameldowanie, i  czy za przyjazd po określonej godzinie nie obowiązuje dodatkowa opłata
  • czy nie ma dodatkowej opłaty za sprzątanie, jeśli jest, w jakiej wysokości
  • jakie są warunki odwołania rezerwacji i czy jest ono w ogóle możliwe
To trzy najczęstsze kwestie, które później mogą budzić spór.


I na koniec jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Obiekt nie ma możliwości anulować waszej rezerwacji (oczywiście przy zachowaniu wszystkich warunków płatności, w tym ważna karta), ani bez waszej zgody dokonać przekwaterowania. Jeżeli nie jesteście w stanie dojść wspólnie do kompromisu, w takiej sytuacji zalecam kontakt z infolinią serwisu. Booking.com znajdzie wam inny obiekt, w standardzie nie niższym niż dotychczas zarezerwowany, a różnicą w kwocie płatności obciąży pierwotny obiekt.

Przede wszystkim bardzo dokładnie czytajcie regulamin serwisu, jak i warunki rezerwacji. Warto być świadomym zarówno swoich praw, jak i obowiązków.
Jeżeli macie jakieś pytania o funkcjonowanie serwisu z drugiej strony, od strony gospodarza obiektu, pytajcie.



Jeżeli zaś zdecydujecie się na rezerwację obiektu przez booking.com, zachęcam do skorzystania z TEGO LINKA. Jeżeli rezerwacja realizowana jest przez link partnerski, po powrocie z wyjazdu, zarówno ja, jak i ty otrzymamy po 50 zł.